.
#بوریس_جانسون نخست وزیر شد و حزب محافظه کار اکثریت آرا را در مجلس بریتانیا به دست آورد.حزب کارگر  و #جرمی_کوربین شکست خوردند.برای ما نتیجه آرا مهم نیست بلکه نکته حائز اهمیت پایگاه رای هاست؛حزب محافظه کار حمایت خود را عمدتاً از طبقه متوسط و جماعت کارمندان و از مناطق ثروتمند انگلستان کسب می‌کند و حزب کارگر ت های اقتصادی اش بیشتر در جهت کارگران است. اما این بار طبقه کارگر هم اکثرا به محافظه کاران رای دادند‌. اتفاقی که امروز در بریتانیا افتاد سوالی قدیمی را دوباره به میان آورد:چرا عده ای برخلاف طبقه و هویت اجتماعی خود رای می دهند و انتخاب می کنند؟ 
رفتار و عقاید همیشه برآمده از منافع مادی و هویتی طبقات نیستند آنچه که عمل می کند گاهی حرف های تو خالی و پوپولیستی است گاهی مسخ شدن در تبلیغات و گاهی گیج شدن و نشناختن منافع خود است.
آنقدر که رفتن سرمربی یک تیم عده ای را عصبانی کرد و به خیابان آورد گران شدن بنزین و خالی شدن جیب شان نکرد. تلویزیون مادران و پدران ما را با تبلیغات مداوم مدافع خود می کند و آنها را پایگاه دفاع و جلوداری از فرزندان می کند.آنها سینه چاک وضع موجود می شوند و فقط  زمانی که یاد پا درد و مریضی شان می افتند و طلب دارو می کنند متوجه می شوند آنچه که سینه چاکش بودند مانع ورود دوای درد شان است.وقتی درآمدشان کفاف زندگی شان را در ماه بعد ندهد تازه می فهمند پول عنصر مهم تری از هر شعار است.
اما پوپولیست ها نگران امرواقعی که سراغ تک تک طبقات می آید نیستند آنها همیشه برای توده حرف و وعده دارند تا بر سر قدرت بمانند.
در اروپا محافظه کاری،ناسیونالیست،پوپولیست فعلا اوضاع بر وفق مرادش است.هر از گاهی هم یکی را رها می کنند در میان جمع تا چند نفر را تکه پاره کند و  به همه یادآور شوند اگر ما بر سر کار نباشیم و جلوی شان را نگیریم این ها به سراغ تان می آیند و همه تمدن را نابود می کند.هیچ ضد تبلیغی برای شرقی ها و معدن رای برای #پوپولیست های #ناسیونالیست بهتر از رها کردن یک دیوانه با چاقو و بمب میان خیابان نیست.
چگونه طبقات و خرده فرهنگ ها بر ضد خود عمل می کنند؟چگونه فرد منافع خود را نمی شناسد و تحلیل ها و تخمین ها را بر هم می زند؟ چگونه است که تندروترین های اینجا زمانی با علم کردن پرچم کوروش و هویت ملی ایرانی رای قشر متوسط را ند و در بریتانیا محافظه کاران رای کارگران را؟
همه از یک فرمول استفاده می کنند: نادانی توده، عافیت طلبی امروز،احساسات،#ملی_گرایی،دشمن سازی، و تبلیغات گسترده و عوامگرایانه.

و اما امروز ما کدام کلاه را بر سر خود گذاشتیم؟ 
مهدی فاتحی

محافظه ,گاهی ,طبقه ,تبلیغات ,شوند ,طبقات ,محافظه کاران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

احساس آرامش اینجا زیبایی را درک کن لباس دیزاین شاپ ellisuwtjw7 homepage خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289 تاپ مطلب ها - سایت سرگرمی IMFES باز هم برای تو فارس سانگ - دانلود آهنگ خارجی با ترجمه فارسی